Partnerzy serwisu:
Biznes

Pesa i Newag dzielą się zamówieniem na nowe pociągi dla PR

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
28-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Pesa i Newag dzielą się zamówieniem na nowe pociągi dla PR
Fot. Rynek Kolejowy
Największy przewoźnik w kraju – Przewozy Regionalne – dokonał wreszcie wyboru ofert w zamówieniu na nowe czteroczłonowe i dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne. Wygląda na to, że dwuzadaniowym zamówieniem podzielą się Pesa z Newagiem.

Przetarg Przewozów Regionalnych obejmuje zamówienie na dostawę 7 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi regionalnego ruchu pasażerskiego z prędkością eksploatacyjną nie mniejszą niż 160 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych na peronach o wysokości w przedziale 300-1000 mm.

Zamówienie podzielone jest na dwa zadania. Pierwsza część obejmuje trzy sztuki czteroczłonowych eztów, natomiast druga – cztery dwuczłonowe ezt-y. Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 12 miesięcy, jednak nie później niż do 10 grudnia 2017 r. 

Zadanie pierwsze

Zamawiający w zakresie zadania pierwszego określił, że na dostawę 3 szt. fabrycznie nowych czteroczłonowych ezt najkorzystniejszą ofertę złożył Newag. Producent nie udzielił Przewozom Regionalnym autoryzacji, dlatego uzyskał on 90 punktów.

Zamawiający w tym zadaniu przygotował budżet w wysokości 59 mln zł brutto. Bydgoski producent zaoferował, że pojazdy dostarczy za 62,3 mln zł brutto, natomiast Newag za 61,5 mln zł brutto.

Zadanie drugie

Z kolei w zadaniu drugim, w którym Przewozy Regionalne zamówiły 4 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych ezt, za najkorzystniejszą ofertę uznano ofertę Pesy.

Zamawiający w tym zadaniu przygotował budżet w wysokości 54,12 mln zł brutto. W tym przypadku Pesa zaproponowała cenę w wysokości 58,06 mln zł brutto, a Newag – 60,8 mln zł.

Mimo ofert znacznie przekraczających budżet Przewozów Regionalnych, zamawiający zdecydował o rozstrzygnięciu przetargu. Umowy mają zostać podpisane po upływie 10 dni od ogłoszenia o najkorzystniejszej ofercie.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5