Największy przewoźnik w kraju – Przewozy Regionalne – dokonał wreszcie wyboru ofert w zamówieniu na nowe czteroczłonowe i dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne. Wygląda na to, że dwuzadaniowym zamówieniem podzielą się Pesa z Newagiem.
Przetarg Przewozów Regionalnych obejmuje zamówienie
na dostawę 7 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi regionalnego ruchu pasażerskiego z prędkością eksploatacyjną nie mniejszą niż 160 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych na peronach o wysokości w przedziale 300-1000 mm.
Zamówienie podzielone jest na dwa zadania. Pierwsza część obejmuje trzy sztuki czteroczłonowych eztów, natomiast druga – cztery dwuczłonowe ezt-y. Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 12 miesięcy, jednak nie później niż do 10 grudnia 2017 r.
Zadanie pierwszeZamawiający w zakresie zadania pierwszego określił, że na dostawę 3 szt. fabrycznie nowych czteroczłonowych ezt najkorzystniejszą ofertę złożył Newag. Producent nie udzielił Przewozom Regionalnym autoryzacji, dlatego uzyskał on 90 punktów.
Zamawiający w tym zadaniu przygotował budżet w wysokości 59 mln zł brutto. Bydgoski producent zaoferował, że pojazdy dostarczy za 62,3 mln zł brutto, natomiast Newag za 61,5 mln zł brutto.
Zadanie drugieZ kolei w zadaniu drugim, w którym Przewozy Regionalne zamówiły 4 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych ezt, za najkorzystniejszą ofertę uznano ofertę Pesy.
Zamawiający w tym zadaniu przygotował budżet w wysokości 54,12 mln zł brutto. W tym przypadku Pesa zaproponowała cenę w wysokości 58,06 mln zł brutto, a Newag – 60,8 mln zł.
Mimo ofert znacznie przekraczających budżet Przewozów Regionalnych, zamawiający zdecydował o rozstrzygnięciu przetargu. Umowy mają zostać podpisane po upływie 10 dni od ogłoszenia o najkorzystniejszej ofercie.